Canada - Toronto en omgeving

Dag 6 - terug naar Toronto

Dag 6 - terug naarToronto

Vandaag lekker uitgeslapen en een goed ontbijt in het hotel. Vandaag zouden we nog wat siteseeing doen in Toronto, maar dat gaat helaas niet door. Door het coronavirus zijn de meeste toeristische plekken gesloten zagen we net op het internet. Dat is echt balen.

Dan maar een andere planning maken voor vandaag.

Na het ontbijt gaan we uitchecken en de auto op zoeken. We besluiten naar Niagara-on-the-Lake te rijden. Dat is een toeristisch plaatsje met historische huisjes in het centrum. Leuk om te zien maar had mij er meer van voorgesteld. We gaan maar verder rijden en komen bij Fort George. Een buiten museum over de oorlog van 1812 tussen Amerika en de Engelsen. Dat is leuk, Maurice en ik zijn er 14 jaar geleden ook geweest. De boys vinden het ook prima en we gaan naar binnen. Het is niet groot maar erg leuk om te zien. Als we bij de barakken zijn, waar de soldaten met hun vrouwen sliepen, komt er een man aan lopen in het soldatentenue uit 1812. Hij komt ons enthousiast vertellen over de barakken en gaat daarna een musketdemonstratie geven. Hij verteld over het wapen, hoe het gebruikt werd en nog wat meer over de oorlog en de soldaten. Na zijn verhaal gaan naar buiten en schiet hij 2x met de musket. We lopen verder naar het munitiehuisje en dan door naar het officiershuis. Eerst naar de keuken waar een dame heel leuk en enthousiast verteld over hoe het eraan toe ging in 1812 met het eten van de officieren, wat ze aten enz. Dan nog even kijken waar de officieren sliepen. Dat was een groot verschil met de soldaten. We lopen nog wat rond en gaan dan weer naar de auto.

Wat gaan we nu doen? Toronto is geen optie dan maar naar een outlet die we langs de snelweg zagen. We zijn er snel klaar en gaan weer verder. Dan toch maar terug naar Toronto. Eerst maar naar het appartement de koffer wegzetten en dan toch maar kijken of er nog wat te doen is. We hadden begin van de week al kaartjes gekocht voor de CN tower, maar die is nu dus dicht. Toch maar even langs om te kijken of we er nog wat mee kunnen. We worden opgevangen door een paar vriendelijke dames van de CN Tower die ons helpen om ons geld terug te krijgen dmv het invullen van een briefje. Dat was snel geregeld. We gaan nog even aan de overkant kijken bij wat treinen die daar staan als

Museumstukken. Inmiddels is de middag ook zo goed als om dus gaan we ook maar kijken wat we gaan eten. Dat wordt Kelsey’s een kleine 15 minuten rijden.

Na het eten gaan we nog even wat foto’s maken voor de CN Tower en dan is onze dag ook klaar. We nemen nog een biertje in het appartement en gaan dan lekker slapen. Ons laatste nachtje in Toronto. Morgenochtend koffers weer inpakken en morgenavond weer naar huis.

Liset

Klinkt als een lkkr dagje rommelen, zo na al prachtige natuur uitjes!

Anke en Jan

Niet helemaal wat jullie gedacht hadden maar toch weer veel gezien/gehoord.
Alvast goede terugreis groetjes van ons

Mam

Dat is balen dat jullie de toren niet op mochten
Maar toch de dag leuk ingevuld