Canada - Toronto en omgeving

Dag 4 - Snowshoesafari

Dag 4 - Snowshoe Safari

We hebben vannacht allemaal heerlijk geslapen. Dat kon ook bijna niet anders na een middag in de kou. Vanmorgen was het dan ook half 7. Half 8 aan het ontbijt dat was een prima ontbijtje. Dan snel de laatste dingen in de koffer en op naar Find Your Wild voor de sneeuwwandeling. Eerst nog langs de pin, dat blijkt gewoon een drive thru te zijn! Bizar!

Even voor 9 komen we bij Find Your Wild waar we worden op gewacht aan de hoofdweg door Hondo, we kunnen niet van de hoofdweg af alles is bevroren en onze auto is daar niet op ingesteld. Al snel komt onze gids aan rijden, zij gaat ons begeleiden op een mooie wandeling.

Na een stuk rijden, rijden we het Algonquin Provincial Park in en parkeren we de auto’s langs de weg en moeten we de rackets onder binden. Dan gaan we het bos in. Het is prachtig mooi zeg. We gaan berg op en af met ook wat vallen hier en daar. We lopen op Metershoge sneeuw verder en verder het bos in. Zo mooi allemaal in deze witte wereld. Onderweg vertelt onze gids over de natuur, soorten bomen en zoeken we naar dieren sporen. We zien regelmatig eekhoorn sporen. Halverwege de wandeling stoppen we en gaan we hout verzamelen om een kampvuurtje te maken. Al snel is er een vuurtje en gaan we marshmallows roosteren op een chocokoekje doen en je hebt smorres. Lekker! Onderweg hadden we al dennentakjes geplukt en in een thermoskan heet water gedaan. Nu hebben we thee met dennensmaak. En lekker dat dat is! Als de dorst gelest is en de buikjes weer gevuld gaan we aan de terugweg beginnen. Onderweg zoeken we nog steeds naar sporen van wildlife verder dan een eekhoorn, marten en een chimpmunck zijn we nog niet gekomen. Ineens spot de gids toch een ander spoor het blijkt van een vos te zijn . We volgen het een stukje om te kijken of er nog meer sporen van dieren zijn. Helaas niks meer gevonden. Inmiddels zijn we ook weer bij de auto aangekomen. Alle spullen weer ingeleverd.

Wij rijden dan door naar het Visitor Centre van Algonquin Park. Dit valt een beetje tegen. Ik had wat groters verwacht bij zo groot natuurpark, dit was dus erg klein. Er was ook niemand die iets kon vertellen of die wij wat konden vragen. Beetje jammer dit. We lopen een rondje kijken nog even vanaf het uitkijkdek en gaan dan weer terug rijden. We hebben 3,5 uur sturen voor de boeg.

Onderweg in Dwight komen we langs een bakery Henrietta’s. We zijn gestopt voor wat te eten. De bakker blijkt uit zuid Afrika te komen en is getrouwd met een Belgische. Hij heeft gestudeerd in Kortrijk voor bakker. Wij zeggen dat Dylan ook bakker is. Hij vind het super leuk dat Dylan bakker is. Na alles besteld te hebben mag Dylan mee naar achteren om de bakkerij te kijken. Als hij terugkomt heeft hij een baan aangeboden gekregen vanaf juli kan hij komen. We krijgen nog de tip dat we in het najaar nog eens terug moeten, omdat het dan heel mooi is met het verkleuren van de bomen.

In de auto eten we alles op en gaan weer verder rijden naar Toronto.

Na een keer een afslag te missen en in de file te belanden rond Toronto zijn we rond 6 uur weer terug. Na alle spullen weer in het appartement gezet te hebben gaan we snel nog even door de supermarkt voor wat avondeten. Het worden pizza’s (die worden op bestelling gebakken) en sushi.

Na het eten lekker douchen en dan niks meer doen.We genieten vanavond van het uitzicht vanuit ons appartement met een biertje.

Anke en Jan

Wij genieten van jullie mooie reis verhalen. Nog veel plezier. Groetjes.

Mam

Wat een avontuur wandelen in de sneeuw Leuk verhaal van de bakker

Liset

Kicke aanbod, bakker in Canada!

Corry

Wat leuk om te lezen en te zien, gave foto’s! Nog veel plezier de komende dagen!