Canada - Toronto en omgeving

Dag 3 - Dogsledding

Dag 3 - Dogsledding

Vanmorgen waren we allemaal rond 7 uur echt klaar met slapen. Maurice en Colin gingen even ontbijt regelen en ik en Dylan gingen de koffer pakken voor 1 nachtje. We gaan zo naar Huntsville rijden, ca. 2,5 uur rijden is dat. Daar gaan we hondensleeën rijden. Dat hebben wij gekregen van onze boys voor ons 12,5 jaar jubileum. We blijven in Huntsville een nachtje slapen, omdat we morgen hier weer moeten zijn voor een snowshoesafari.

Na het ontbijt auto vullen en op naar Huntsville. Na een uurtje of 2 rijden stoppen we even voor een bakkie. Inmiddels is het ook gaan sneeuwen. De omgeving is nog flink wit hier. Het laatste stuk rijden is de heuvels in. Het is hier net een winterwonderland.

We arriveren bij NorthRidgeRanch en doen onze sneeuw uitrusting aan. Op de achtergrond horen we de honden al blaffen. Na het invullen van de papieren mogen we bij de honden kijken en knuffelen als ze dat willen. Ondertussen worden de honden aan de slee vast gemaakt. Er komen 6 honden voor de slee.

Na een uitleg wat we moeten doen en wat we zeker niet moeten doen gaan we op pad. Het sneeuwt nog steeds, dat is best gaaf zo in de sneeuw. Maurice is de bestuurder en ik ga in de slee zitten. Colin en Dylan hebben ook samen een slee. Colin bestuurd en Dylan als passagier. Onderweg schiet er een eekhoorn over het pad en een van de honden van Colin gaat er achteraan en de overige 5 dus ook! Dan zitten ze ineens vast in een boom! Via de portofoon roepen we de gids op en die komt gelukkig snel om iedereen weer te bevrijden. De gids vertelt dat de leider van Colin zijn groep honden nog een beetje jong is en af en toe vergeet wat zijn taak is. De gids had dit ook nog nooit meegemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn.We kunnen weer verder zonder kleerscheuren. De gids had dit ook nog nooit meegemaakt en kon er wel om lachen. Wat is dit super mooi, gaaf, geweldig, fantastisch, niet te omschrijven hoe gaaf dit is om te doen. Wat een super mooi kado van onze boys.

Halverwege de rit stoppen we even en krijgen de honden tijd om even bij te komen en wij krijgen warme chocomelk met een koek.

We kunnen vragen stellen aan de gids en hij wil van ons ook weten waar we vandaan komen en wat we hier verder nog gaan doen. Daarna is er nog even tijd voor wat foto’s met de honden. De honden worden weer klaar gemaakt voor het 2de deel van de tocht. Maurice en Colin blijven de bestuurders. De terug weg was ook super mooi. Eind van de middag zijn we weer terug op de ranch. De gids vertelt nog wat dingen en dan worden de honden weer losgemaakt en mogen ze los lopen in hun kennel. De kennel is een groot stuk land afgezet met hekken. Er lopen 75 honden op de ranch allemaal voor de hondensleeën. Het was echt een rit door winterwonderland. We knuffelen nog even met de pups en nog even een sanitaire stop voor we richting het hotel gaan.

In het hotel gaan we nog even zwemmen goed voor de spieren en goed tegen de kou. Daarnaeven douchen en kijken waar we gaan eten. Colin vind een leuke tent om te gaan eten en die blijkt aan de overkant van de straat te zitten. Dat is makkelijk. We hebben heerlijk gegeten bij Kelseys Original Roadhouse. De boys en ik een burger en Maurice een wrap met kip. Na het eten zijn we allemaal moe en hebben slaap. We liggen dan ook allemaal kwart over 8 op bed. De mannen slapen al en ik schrijf nog even een verhaal voor op ons reisblog, dan ga ik ook slapen. Morgen worden we om 9 uur weer verwacht voor de sneeuwwandeling van een paar uurtjes. Dat wordt dan weer een intensieve dag.

Jullie allemaal goedemorgen wij gaan onze luiken sluiten, nou ja ik dan de rest slaapt al.

Suzanne

Super gaaf zeg... prachtig kado

Pa

Wat een ervaring en in de sneeuw genieten van de rust de foto’s zijn mooi krijgen we een indruk
Nog veel plezier

Mam

Dat is een ervaring om nooit te vergeten Super en leuk de video Veel plezier vandaag met wandelen

JanAnke

Bijzondere ervaring met uiteraard weer een mooi verhaal

Lisette

WoW, wat geweldig om dit met elkaar te ervaren. Heel gaaf!