Canada - Toronto en omgeving

Dag 1 - Op naar Toronto

Vanmorgen om half 6 uit bed na een nacht slecht slapen, voor mij dan de rest heeft prima geslapen. De laatste dingen in de koffer doen en klaar voor vertrek. Om half7 zaten we in de auto op naar Schiphol. De auto op valetparking gezet en op naar de incheck.
Dit hoort soepel te gaan, maar bij ons gaat dat dus niet zo soepel. We wilden gelijk de koffers inchecken naar Toronto, dat feest ging even niet door. Op Schiphol inchecken naar Parijs en op Parijs inchecken naar Toronto. Dat is balen zeg, maar we zien wel hoe het gaat lopen.

Na een vlucht van wel helemaal 45 minuten zijn we op Parijs. Snel naar de bagageband koffers halen en opnieuw inchecken naar Toronto. Dat loopt dus ook niet helemaal soepel. Alle koffers komen voorbij, maar de mijne komt dus niet. Dat wordt heel snel een bagageclaim indienen. Maurice is ondertussen al met de Platinum Lijn van Flying Blue aan het bellen waar mijn koffer is. Ondertussen komt er ook een mevrouw van AirFrance ons helpen. Zij heeft uitgezocht dat mijn koffer op Parijs moet zijn. Wij hebben intussen een claim voor de vermiste koffer gediend. De mevrouw van Airfrance zegt dat we snel moeten gaan inchecken en dat mijn koffer op de vlucht naar Toronto wordt gezet als deze op tijd wordt gevonden.
Inmiddels met een hoop stress bij de incheckbalie voor Toronto. Weer een probleem Colin zijn ETA is niet goed en moeten met spoed een nieuwe aanvragen. Inmiddels kan ik wel janken. Het is gelukt om ter plekke een nieuwe aan te vragen en we mogen door. Nu snel naar de gate met de shuttletrein en inmiddels komen de tranen dan toch van alle stress.

We kunnen gelijk boarden en zitten vrij snel op onze plek.
We moeten wachten, omdat er een passagier niet is komen opdagen. De koffer van die persoon moet er dus uit. Maurice zit naar buiten te kijken en ineens ziet hij mijn koffer staan. Yesss!!! Toch de koffer mee naar Toronto wat een opluchting is dit zeg. Dat zit toch een stuk relaxer de komende 8 uur. We vertrekken uiteindelijk om 14.45 uur. Het eerste stuk hebben we best wel turbulentie als we Engeland over zijn is het voorbij. We hebben verder een rustige vlucht gehad. Om kwart voor 6 Canadese tijd zijn we weer geland. Na alle controles kunnen we de koffers ophalen. En ja hoor de mijne zit er ook bij. Ben nog nooit zo blij geweest met een koffer.

De auto kan opgehaald worden dus op naar Avis. Het is allemaal snel geregeld en we kunnen een KIA Sorrento ophalen. Op naar de stad ons appartement zoeken, die is snel gevonden, maar parkeren is een uitdaging. Eerst maar wat te eten zoeken en bellen naar de receptie van het appartement waar we moeten parkeren en waar we moeten inchecken.
Eten doen we net buiten de stad daar kunnen we wel parkeren. Na een belletje is het duidelijk.Nu inchecken, parkeren en naar het appartement. Wat een gaaf uitzicht hebben we zeg! We zitten op de 42ste etage. Het appartement is prima 2 badkamers 2 slaapkamers, keuken en kleine zithoek. Nu gaan we douchen en naar bed. We zijn er klaar mee voor vandaag. Het is hier inmiddels kwart voor 10. Wij lopen 5 uur achter op jullie, dus is voor ons best een lange dag geweest.

Wij gaan slapen. Jullie een goedemorgen

Suzanne

Oh jeetje wat een stressvol begin. Vandaag een mooie dag toegewenst.

Xx

Jan en anke

Mooie start have fun

Mam

Wat een stress allemaal,nu maar snel gaan genieten

Lisette

Turbulente maandag sis, gelukkig met goede afloop.